Ο Mark Manson στο Βιβλίο του “The Subtle Art of not Giving a Fuck” (Στην Ελλάδα εκδίδεται από τις “Εκδόσεις Έσοπτρον“) γράφει:
“Η ομορφιά με το Πόκερ είναι ότι, μολονότι η τύχη παίζει πάντα ρόλο, δεν υπαγορεύει μακροπρόθεσμα τα αποτελέσματα του παιχνιδιού. Κάποιος μπορεί να παίρνει φριχτά χαρτιά και να κερδίζει κάποιον ο οποίος πήρε από χέρι καταπληκτικά χαρτιά […]. Βλέπω την ζωή με του ίδιους όρους. Σε όλους μας μοιράζονται χαρτιά. Μερικοί παίρνουν καλύτερο φύλλο από άλλους, και ενώ είναι εύκολο να πετάξουμε τα χαρτιά μας και να νιώθουμε νικημένοι, το πραγματικό παιχνίδι κρέμεται από τις επιλογές που θα κάνουμε με αυτά τα χαρτιά […]. Εκείνοι οι οποίοι κάνουν συχνά τις καλύτερες επιλογές σε δεδομένες καταστάσεις είναι και εκείνοι οι οποίοι τελικά βγαίνουν κερδισμένοι στο πόκερ, όπως και στην ζωή. Και αυτοί δεν είναι απαραίτητα εκείνοι με το καλύτερο φύλλο.”
Και αυτό μας φέρνει στο marketing, είτε ψηφιακό (Digital Marketing) είτε οποιασδήποτε μορφής marketing.
Το marketing είναι Poker
Ο παίχτης είναι η επιχείρηση, τα φύλλα είναι τα προϊόντα σας, οι μάρκες σας είναι το budget σας και το τραπέζι είναι γεμάτο από πελάτες.
Η πράσινη τσόχα είναι όλο το πεδίο δράσης που μπορεί να έχει μια επιχείρηση και το παιχνίδι είναι marketing, αν έχεις καλό φύλλο, αν θα μπλοφάρει κλπ. είναι ένα είδος πώλησης, ένα είδος προώθησης.
Και εδώ πηγαίνουμε στο πραγματικό marketing. Γιατί στο πραγματικό marketing έχουμε επιλογές, δεν μπορούμε να μπλοφάρουμε – απαραίτητα -, χρειαζόμαστε, όμως μια σωστή στρατηγική, έτσι ώστε να οδηγήσουμε τους παίχτες – πελάτες – στην πόρτα του (ηλεκτρονικού) καταστήματός μας.
Άλλο το value, άλλο το price.
Με την σωστή στρατηγική μπορούμε να δώσουμε αξία στα προϊόντα μας, για παράδειγμα ένα συντηρητικό παίξιμο μπορεί να οδηγήσει τον αντίπαλο παίχτη σε συνεχή πονταρίσματα και στο τέλος να τα πάρουμε όλα. Μπορούμε απλά να κάνουμε ένα all in και να πάρουμε όσα, μέχρι εκείνη την στιγμή έχει αποφασίσει να ξοδέψει.
Με λίγα λόγια το πως θα πουλήσουμε την επιχείρησή μας στους πελάτες είναι η αξία που έχει κι όχι η τιμή.
Το Digital Marketing δεν είναι Poker
Στον ψηφιακό κόσμο τα πράγματα όμως είναι λίγο διαφορετικά και είναι διαφορετικά γιατί η επιχείρηση παίζει λίγο άνισα με τον πελάτη. Ενώ στο τραπέζι είναι λίγο δύσκολο να ξέρεις τι φύλλο έχει ο αντίπαλος, αν έχει χρήματα, αν μπλοφάρει, αν του αρέσουν οι Ρηγάδες ή οι Ντάμες, στον ψηφιακό κόσμο ο διαφημιστής έχει την δυνατότητα να μελετήσει τον πελάτη, ή καλύτερα να έλξει τον πελάτη πριν ο πελάτης ακόμη αποφασίσει να ψωνίσει στο κατάστημά σας.
Και, μάλιστα, πλέον, με την αύξηση των ηλεκτρονικών καταστημάτων και την χρήση του ecommerce το ψηφιακό marketing έχει ενσωματώσει τεχνικές βελτίωσης των ιστοσελίδων, SEO reporting, SEM κλπ. με στόχο την καλύτερη θέση στις μηχανές αναζήτησης στις πιθανές αναζητήσεις των υποψήφιων χρηστών – πελατών.
Το ψηφιακό marketing είναι το ίδιο απέραντο με τον ψηφιακό κόσμο του διαδικτύου. Είναι αχανές, ογκώδες, δαιδαλώδες, ένας λαβύρινθος όπου χρειάζεται μια καλή καθοδήγηση για να βγεις κερδισμένος από αυτήν την διαδικασία.
Γιατί ο ρόλος του Digital Marketing είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη της επιχείρησής σας
Γιατί χρειάζομαι το Social Media Marketing;
Digital Marketing και μικρές επιχειρήσεις